torsdag 8 april 2010

Inreda med Färg Färg Färg!!!



Nu skall ni få se på något mycket speciellt och samtidigt häftigt.
snubblade en dag på dessa fina bilder på homedesigninterior.com och har väntat lite att våren skulle kännas i nässnibben före jag skriver om detta färgkalas. Idag kände jag våren i näsan så nu kör vi.
Fast det är som att en färgbomb har besökt lokalen i bilden, känns det ändå som ett rum jag skulle kunna leva med. Mycket beror på att man har med färgen koncentrerat sig endast på fasta ytor, väggar, golv med mera. Andra grejen är att möblerna och dekoren är endast i vitt som gör att inredningen inte känns "påhoppande". Härligt med dessa lugnande element i en annars färgsprakande inredning.
Kan ni föreställa er hur det skulle se ut med stolar och bord i färg. Det skulle se ut som ett färgkaos? Kontrasterna i dessa rum är de viktiga. Mest imponerad är jag av golven som har ett fint mönster, som fortsätter upp på väggarna.
Meningen med att jag skriver om detta är att peppa folk och att ta ut svängara lite, våga.
Man behöver ju inte göra allt så "radikalt" som på bilderna men att man kanske får lite inspiration och testar sig fram med olika färger. Det är ju ändå vår nu!
Blev ni inspirerade kan ni hitta en massa olika färgalternativ på alcro.se.
På sidan kan man testa lite med att färgsätta rum eller ladda ner färgkartor.

Foto:homedesigninterior.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar